ČLÁNKY

Jaro už je tady! 🌞 První sluníčko nás vytáhlo ven, kde jsme si užili spoustu her na čerstvém vzduchu. 🌷🌳 K tomu jsme se ještě pustili do tematického tvoření, což nám pomohlo rozvíjet naše dovednosti a fantazii. 🎨🖍️ Podívejte se na naše fotky a uvidíte, jak skvěle jsme se bavili! 😊

V sedmé třídě jsme se zaměřili hravou formou na čtenářskou gramotnost. Žáci si měli donést knihu dle vlastního výběru. Poté plnili úkoly na kartičkách - hledali v knize text (slovo, větu, odstavec), který nejlépe odpovídá zadání, některé pasáže tak dostaly zcela nový význam. Žákům se tato forma práce s textem líbila, několikrát jsme se i společně...

Konec února odstartoval téma Z pohádky do pohádky, a proto jsme nejen měli pohádku v naší školce, ale také jsme byli v opravdovém divadle. 🎭✨Byl to nezapomenutelný zážitek a skvělý čas, který obohatil svět dětské fantazie. 🌟

Masopust je období veselí, legrace i hostin. A my jsme to ve školce zažili! Slavili jsme narozeniny, užili jsme si legraci i zábavu, a to obzvlášť při našem karnevalu. Měli jsme tu víly, princezny, skřítka, draka, Tlapkovou patrolu, včelky, piráta a jiné úžasné masky. Schválně jestli nás poznáte.

FEKT

12.03.2025

Žáci 4.-6. třídy měli možnost se podívat na Fakultu elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně, kde pro ně byl připravený zajímavý program. Mohli naprogramovat v prostřední Micro:bit jednoduchou hru a tu si i poté pomocí speciálního ovladače zahrát.

FabLab

12.03.2025

Žáci 6.-9. tříd se zúčastnili výukového programu FabLab. V rámci programu byli rozděleni na 2 skupiny, přičemž v první skupině měli možnost si vyrobit libovolný obrázek ze dřeva pomocí laseru a ve druhé skupině proběhla společná debata o nově vznikajících povoláních s názvem Jobity.

V hodině přírodopisu měli šesťáci příležitost pozorovat pod mikroskopem drobné vodní živočichy, korýše (např. blešivce a berušku vodní), ploštěnky a trepku. Bylo potřeba je napřed pipetou vylovit a opatrně přenést na podložní sklo. Na prohlídku nachystaných preparátů jsme pak pozvali i žáky z vedlejší třídy.

Únorové téma v MŠ bylo také povolání. Hráli jsme si na hasiče, zedníky, pekaře a mnoho dalších důležitých zaměstnání.


Ve školce jsme si povídali o našich smyslech. Ochutnávali jsme hořké, sladké, kyselé a slané; přiřazovali drsné, měkké, hladké, hebké, tvrdé i pružné a dělali jsme mnoho jiných smyslových a zážitkových aktivit.