ČLÁNKY

Oživ obraz

01.11.2024

Žáci 7.-9. třídy se díky Muzeu města Brna a Univerzitnímu kinu Scala stali na jedno dopoledne animátory. Na to, jak workshop s názvem "Oživ obraz - dílna animovaného filmu" probíhal a co se žákům podařilo vytvořit, se podívejte na videu. Jak jsme se přesvědčili, tvorba animovaného filmu stojí hodně trpělivosti i času, ale výsledky stojí za to.

Sedmáci v hodině fyziky zkoušeli, jaký je rozdíl mezi postavením nejvyšší a nejstabilnější věže. Zároveň si sami na sobě ověřili učivo o těžišti. Zjistili, že pokud budou dobře vybalancovaní, nemusejí se podpírat žádnou židlí.

V zimním lese

30.10.2024

Ani v zimě není v přírodě nuda! O tom se na programu organizace Lipka přesvědčili žáci 2.-5. ročníku. Naučili se odlívat stopy ze sádry a společně prozkoumali, co se děje v lese, i když to vypadá, že příroda spí.

Říjen ve školce se nesl ve znamení hub. Houby jsme malovali, pozorovali i zkoumali, zda nám voní nebo ne. Hráli jsme si s kaštany a venku si užívali posledního sluníčka. Také jsme v rámci projektového dne "Jak vidím, když nevidím" měli velmi zajímavou návštěvu.

Na chemii v osmičce jsme se tentokrát zabývali oddělováním složek směsi. Zjistili jsme, že s tímto nelehkým úkolem se již setkala taky Popelka, když jí macecha přikázala oddělit složky směsi - čočku a fazole. Náš úkol byl však ještě obtížnější - oddělit železné piliny od krystalového cukru. Na pomoc jsme si sice nemohli přivolat holuby, ale...

V hodině fyziky osmáci řešili přeměnu polohové energie na pohybovou. Sestrojovali zařízení, které tento fyzikální jev využívá. Jedním z výsledků byl jednoduchý katapult. Druhý projekt, který děti trochu potrápil, byl inspirován Ruby Golberg machines. Ačkoli to na první pohled vypadalo jednoduše, nakonec jsme zjistili, že postavit takový funkční...

Šesťáci dostali v hodině fyziky za úkol znázornit strukturu atomu a molekul. Cílem hodiny bylo zjistit, jaké jsou základní části atomů, jak jsou uspořádány a pak to celé vizuálně ztvárnit. Výsledkem jejich práce byl barevný plastelínový model a dva plakáty, které si pak děti hrdě pověsily na třídní nástěnku.

Do školy zavítala vzácná čtyřnohá návštěva. Prvňáčci a druháčci se účastnili programu Jak vidím, když nevidím…Nevidomá paní s vodícím psem jim velmi poutavě vysvětlovala, jak se žije člověku se zrakovým postižením a jakým výcvikem musí projít pes, než se z něj stane pes vodící.

FabLab kamion

26.10.2024

V pátek 11. 10. 2024 se žáci 7.-9. třídy zúčastnili v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu na Brněnském výstavišti workshopu FabLab University kamion. V rámci programu si žáci mohli vytisknout na 3D tiskárně klíčenku se jménem nebo na řezacím plotteru vytvořit samolepku dle vlastního výběru. Workshop jsme měli zdarma díky spolupráci s FEKT...

Tentokrát si deváťáci zopakovali chemický pokus bez testovacích pH papírků a jako indikátor použili vývar z červeného zelí. Barevná škála roztoku od kyselého (červeného) po zásaditý (modrý-žlutý) se jim skvěle povedla.