ČLÁNKY

Na kroužku vaření se děti připravily krásné muffiny a chutnou pizzu. Oboje jim moc chutnalo.

Třeťáky už delší dobu zajímaly různé přírodní katastrofy. Rozhodli jsme se tedy na toto téma udělat celodenní projekt, aby se dozvěděli odpovědi na své otázky. Děti pracovaly ve třech týmech a pomocí tabletů, knih a dalších zdrojů zjišťovaly informace o povodních, tornádu a zemětřesení. Cílem bylo spolupracovat v týmu na tvorbě plakátu, který poté...

Jezírko

03.11.2024

V říjnu jsme vyrazili s 8. a 9. třídou na Jezírko. Kromě krásného prostředí (a zážitku s nulovým signálem na mobilním telefonu) jsme měli možnost zažít (skoro) na vlastní kůži různé geologické procesy, které vedly k tvorbě hornin. Také jsme si vytvořili vlastní sbírku hornin, kterou jsme si mohli pak odnést do školy.

Oživ obraz

01.11.2024

Žáci 7.-9. třídy se díky Muzeu města Brna a Univerzitnímu kinu Scala stali na jedno dopoledne animátory. Na to, jak workshop s názvem "Oživ obraz - dílna animovaného filmu" probíhal a co se žákům podařilo vytvořit, se podívejte na videu. Jak jsme se přesvědčili, tvorba animovaného filmu stojí hodně trpělivosti i času, ale výsledky stojí za to.

Sedmáci v hodině fyziky zkoušeli, jaký je rozdíl mezi postavením nejvyšší a nejstabilnější věže. Zároveň si sami na sobě ověřili učivo o těžišti. Zjistili, že pokud budou dobře vybalancovaní, nemusejí se podpírat žádnou židlí.

V zimním lese

30.10.2024

Ani v zimě není v přírodě nuda! O tom se na programu organizace Lipka přesvědčili žáci 2.-5. ročníku. Naučili se odlívat stopy ze sádry a společně prozkoumali, co se děje v lese, i když to vypadá, že příroda spí.

Říjen ve školce se nesl ve znamení hub. Houby jsme malovali, pozorovali i zkoumali, zda nám voní nebo ne. Hráli jsme si s kaštany a venku si užívali posledního sluníčka. Také jsme v rámci projektového dne "Jak vidím, když nevidím" měli velmi zajímavou návštěvu.

Na chemii v osmičce jsme se tentokrát zabývali oddělováním složek směsi. Zjistili jsme, že s tímto nelehkým úkolem se již setkala taky Popelka, když jí macecha přikázala oddělit složky směsi - čočku a fazole. Náš úkol byl však ještě obtížnější - oddělit železné piliny od krystalového cukru. Na pomoc jsme si sice nemohli přivolat holuby, ale...

V hodině fyziky osmáci řešili přeměnu polohové energie na pohybovou. Sestrojovali zařízení, které tento fyzikální jev využívá. Jedním z výsledků byl jednoduchý katapult. Druhý projekt, který děti trochu potrápil, byl inspirován Ruby Golberg machines. Ačkoli to na první pohled vypadalo jednoduše, nakonec jsme zjistili, že postavit takový funkční...

Šesťáci dostali v hodině fyziky za úkol znázornit strukturu atomu a molekul. Cílem hodiny bylo zjistit, jaké jsou základní části atomů, jak jsou uspořádány a pak to celé vizuálně ztvárnit. Výsledkem jejich práce byl barevný plastelínový model a dva plakáty, které si pak děti hrdě pověsily na třídní nástěnku.